reklama

Zbohom Slovensko, Hello London

Pred skoro 3 rokmi som sa rozhodla ísť študovať do Londýna. Po skončení štúdia na gymnáziu nemá človek veľmi na výber. Jediná možnosť je študovať ďalej, aspoň v mojej situácii.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Jediná možnosť je študovať ďalej, aspoň v mojej situácii. Na Slovensku vládne trend, kde je veľa vysokoškolákov nezamestnaných alebo pracujú v odbore, ktorý neštudovali. Ale možno sa mýlim a niečo sa zmenilo. Takýto obraz som mala pred 3 rokmi. A svoje rozhodnutie odísť študovat do zahraničia vôbec neľutujem. Nevedela som, čo chcem študovať, tak som to na rok odložila. Za ten rok som pracovala ako nanny (aj stále pracujem-part time) a zdokonalila som angličtinu. Aj keď moja angličtina nikdy nebola zlá, predsa je to iné ako rozprávať sa po anglicky na Slovensku. O rok som sa prihlásila na štúdium styku s verejnosťou (Public Relations) a reklamy (Advertising). A môžem povedať, že som urobila dobre. Public Relations & Advertising je vhodné pre každého, kto je kreatívny, bavia ho mediá a rád rozpráva. Nikdy som neštudovala na vysokej škole na Slovensku, ale verím, že študovat v Londýne je úplne niečo iné. Mám možnosť spoznávať zaujímavých ľudí, ktorí k nám chodia na prednášky. Naši lektori majú za sebou úspešné kariéry v oblasti žurnalistiky, reklamy a samozrejme PR. Snažia sa nám dať čo najviac a vždy pomôžu keď je treba (počas skúškového). Skuškové obdobie pre mňa znamená písať eseje a prezentovať rôzne projekty. Nikdy som nemala ústne skúšky alebo niečo podobné ako u nás na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výhoda štúdia PR a reklamy spočíva v tom, že väčšinu času trávime analýzou rôznych kampaní, či už charitatívnych alebo reklamných. Ďalej sa venujeme sociálnym sieťam ako napríklad Facebook, Twitter, Youtube. Je to veľmi zaujímavé štúdium, určite nie nudné, keďže vo svete medií sa každý deň niečo udeje. Pre človeka, ako ja, ktorý neznáša nudu, je to správna voľba. Neviem či máme na Slovensku možnosť štúdia PR a reklamy, ale s istotou môžem povedať, že Londýn je to správne miesto. Cez leto by mal každý študent absolvovať internship (stáž). Ja som ani nedúfala, že nejaký dostanem, a predsa som vyskúšala. Poslala som CV, motivačný list a zobrali ma. Strávila som tam skoro celé leto. Pracovala som za 10 libier na deň (neplatený internship), ale stálo to zato. Bola to malá agentúra, ktorá sa venovala Fashion PR. Ako študent, ktorý nikdy nepracoval v danom odvetví je to výhodné vidieť ako to funguje v reálnom svete. Možností a príležitostí je všade veľa, len ich treba nájsť. Ja som ich našla práve v Londýne. 

Nikola Do Anhova

Nikola Do Anhova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

PR & Advertising Student "Keď robím dobre, cítim sa dobre, keď robím zle, cítim sa zle, to je moje náboženstvo."(Abrahám Lincoln) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu